Google+

11 Mayıs 2015 Pazartesi

Hayır Demek Yerine...


Neden çocuklara karşı devamlı "hayır" diyen olumsuz bir ebeveyn modeli olmayacağım?
2 çocuk annesi Kara Karrero'ya göre cevap çok basit: "Çünkü daha iyi dinliyorlar." 
Mesela ben telefonla konuşurken gelip konuşmak isterse "şu an seninle konuşamam" demek yerine "şu an telefonla konuşuyorum, seninle başka bir zaman konuşabiliriz." ya da "bir süre sonra konuşalım" demeyi tercih ediyorum. Çünkü sadece "konuşamam" lafına değil "telefondayım" ya da "bir süre sonra" lafına odaklanmasını  istiyorum.

İşte "hayır" yerine kullanılabilecek alternatif cümleler:

Vurma --> Lütfen ellerine sahip ol.
Bunu söyleme --> Lütfen daha güzel bir kelime tercih et.
Ağlama --> Lütfen cümle kurmayı/anlatmayı dene.
Seni duyamıyorum --> Lütfen yüksek sesle/açık seçik konuş.
Sana bunu almayacağım --> Bunu almak yerine neden şunu almıyoruz?
Üzülme --> Böyle hissetmen normal fakat...
Bu senin değil --> Bu Onun... Senin içinse şunu önerebilirim.
Oynama / Oynamayı bırak --> Belki daha sonra oynayabiliriz.

Kaynak: http://allternativelearning.com/parenting-without-saying-no/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder